VISIONSTAL BANKETT 2017

VISIONSTAL BANKETT 2017  

cl_fullscreen

Can´t Lose! Kan inte förlora!

Detta är titeln på årets visionstal.

Jag säger inte Can´t lose med arrogans, utan snarare med visshet att livet suger ibland, men jag tror att långsiktigt sett är vi alla vinnare med Jesus i centrum av våra liv.

Om du känner mig så är jag en snubbe som hatar att förlora, har jag blivit lite bättre med åren? #NOT.

I världen får ni lida, men var frimodiga: jag har övervunnit världen – Jesus Joh 16:33

Detta bibelord hjälper mig att våga tänka just detta – CAN´T LOSE.

Vi som kyrka har haft ett intensivt år bakom oss, men har nu vårt mest intensiva år framför oss, like ever faktiskt, Kicki och jag är SÅ stolta över alla er, det är så många kämpar, så fantastiska människor i denna kyrka.

Fånga rävarna åt oss, de små rävarna, som härjar i vingårdarna, våra vingårdar som går i blom. Höga Visan 2:15

Ett ord vi fått till oss inför allt vi står inför är just detta, att vara noga med att rävar inte ska få härja fritt innanför våra grindar.

”Så kom igen Hope, låt även detta vara ett år där vi inte fastnar i småsaker, eller är lättstötta, lättkränkta utan istället växer i andlig mognad och ber för varandra och täcker varandra”

Ni är alltså Kristi Kropp och var för sig delar av den. 1 Kor 12:27

1: GÅVOR. Jag har en gåva, du har gåvor. En del av er tror ej det, men så är det.

2: VIKTIG. Du är viktig. En del av er tror ej det, men så är det.

3: VI KAN GÖRA MER ÄN JAG

När vi som kyrka förstår att vi inte har revir, inga egna områden, äger inte några egna visioner utan vi är EN kyrka med EN vision med ETT GEMENSAMT uppdrag. Det är just där, och det är just då vi hittar att VI är bättre än jag.

Hope! Låt 2017 vara ett år där vi står emot egot i oss och låta Kristus forma vår karaktär.

Vi jobbar bäst som ett team, som en kyrka när vi alla finner vår roll, vår uppgift MEN samtidigt har det klart för oss att det viktigaste är vårt gemensamma uppdrag vi alla har. Att ge Jesus Kristus till en förlorad värld. 

I kyrkan kan du finna helande och upprättelse, speciellt när du planterar dig, men glöm inte när du leder någon annan mot frihet så gör det dig själv fri och framförallt får dig att lyfta blicken.
Kyrkan finns inte för att betjäna dig, VI ÄR kyrkan och VI FINNS för att betjäna en förlorad värld med evangelium.

”Vårt nästa steg som kyrka är att på individ nivå ta ansvar för en mer personlig kärlek till Jesus och vårt nästa steg är också att våra uppsträckta händer till Gud får bli Guds utsträckta händer till en förlorad värld”

Lyssna på den här: Vi behöver dela evangeliet där vi finns, och eftersom det är nödvändigt, också använda ord.

2017. Vi har bygget, vi har påskfestivalen, vi smyger igång i Växjö, vi ska få förmånen (och slitet) att leda en missionskola i höst.

Vi har en fantastisk konferensdag i oktober och mycket mycket mer.

Med kärlek vill vi förmedla hopp som landar i en tro på Jesus Kristus.